Zijn er voedingsstoffen die mijn acne kunnen verbeteren?

voedingsstoffen acne: Uit onderzoek blijkt dat zink, meervoudige onverzadigde vetten en vitamine A acne kunnen verbeteren.

  • Zinktekort komt vaak voor. Zink helpt de geïrriteerde huid te herstellen, bevordert wondgenezing en zorgt ervoor dat je immuunsysteem goed werkt.
  • Meervoudige onverzadigde vetten zijn belangrijk bij de opbouw van nieuwe cellen en het onderhouden van je huid.
  • Vitamine A zorgt voor celvernieuwing – exfoliatie. Op deze manier komt het talg niet vast te zitten in de huid, maar kan het makkelijk naar buiten.

Producten die deze voedingsstoffen bevatten:

voedingsstoffen acne

stof producten
zink zit in: ·         kalkoen, kip

·         rood vlees

·         vis, schaaldieren

·         eidooiers

·         noten, granen, pompoenzaden, peulvruchten

·         aardappelen

·         knoflook

·         champignons

·         druiven

·         olijven

meervoudige onverzadigde vetten: ·         olie, margarine,vloeibare frituurolie

·         vette vis bv: haring, makreel, zalm en paling

vitamine A: ·         visolie

·         zalm

·         wortelen, spinazie, broccoli